Yourdog product vragen

Waarom kruiden, wortels en bloemen?

Yourdog bevat buiten vlees ook kruiden, wortels, bloemen, planten en wieren. Nu kun je vragen, waarom? In deze ‘vraag en antwoord’ willen we een korte toelichting geven. De oorsprong van het gebruik van kruiden, wortels, bloemen, planten en wieren ligt duizenden jaren terug. De voorouders van de huidige honden waren wilde dieren die overleefden van datgene wat in de omgeving te vinden of vangen was. Een gevarieerd menu bestaande onder andere uit prooidieren zoals planteneters. Deze werden veelal met huid en haar gegeten. Ook de volledige inhoud van de maag en darmen.

In de darmen van deze planteneters zaten vaak buiten gras ook bloemen, wortels, planten en kruiden. Door het met huid en haar opeten van de planteneters kreeg de wilde hond ook kleine hoeveelheden kruiden, wortels, planten en bloemen binnen. Dit is goed voor de hond.

Jaren lang zijn de effecten van kruiden, wortels, bloemen en planten onderzocht men noemt dit ook wel fytotherapie. Ieder Yourdog ingrediënt is met zorg geselecteerd om de positieve eigenschappen. Afhankelijk van het grote van de hond, het ras of de ras groep worden ingrediënten extra onder de aandacht gebracht.

Ras-specifieke klachten kunnen worden verminderd door het gebruik van kruiden, wortels, bloemen en planten. Een overzicht van alle ingrediënten vind je in het document van Alfalfa tot Zeewier.

Hoe kan ik het beste overstappen op Yourdog?

overstappen-hondenvoer

Het overstappen naar Yourdog gaat over het algemeen heel soepel. Er kan worden gekozen om ‘cold-turkey’ van uw oude voer over te stappen naar het Yourdog maar het advies is om de overstap in fases te doen.

Wij adviseren de volgende stappen te hanteren bij het overstappen.

Stap 1: 25% van Yourdog hondenvoer en 75% van het oude hondenvoer. De hond kan hier gedurende twee dagen aan wennen. Daarna kunt u het oude hondenvoer verder langzaam afbouwen.

Stap 2: 50% van Yourdog hondenvoer en 50% van het oude hondenvoer. Het is belangrijk dat u de hond ook hier weer twee of drie dagen aan laat wennen.

Stap 3: 75% van Yourdog hondenvoer en 25% van het oude hondenvoer. De hond is nu bijna helemaal over op het Yourdog. De hond kan nu twee dagen wenen aan deze combinatie en dan kan er door worden gegaan met de laatste stap.

Stap 4: 100% Yourdog hondenvoer 0% van het oude hondenvoer. Nu is de hond volledig over op Yourdog hondenvoer. Het overstappen vraagt meestal dus wat tijd.

Zorgt u er dus voor dat u nog voldoende van uw oude voer in huis heeft om een soepele overstap te realiseren.

Hondenvoer overstappen tips

Er zijn nog een aantal tips bij het overstappen naar ander hondenvoer:

– Let goed op het gedrag van de hond, merkt u dat de hond anders reageert?
– Let op de vacht van de hond, gaat de vacht bijvoorbeeld meer glanzen?
– Hoe is de ontlasting van uw hond?

Bestel, bezorg, betaal en retour vragen

Bezorging, hoe werkt dat?

Als je op werkdagen (maandag – vrijdag) voor 21:00 bestelt, dan wordt het pakket de volgende dag bezorgd op het adres van jouw keuze. Je pakket zal worden bezorgd door onze bezorg partner PostNL. Er wordt alleen in Nederland, Duitsland en België bezorgd. Op de Waddeneilanden gelden geen afwijkende bezorgkosten. Wel kan het zijn dat het pakket langer onder weg is.

Bestellingen geplaatst op vrijdag na 21.00 uur, zaterdag en zondag worden maandag bezorgd.

PostNL bezorging

Op dit moment worden de Track&Trace gegevens van de bezorging via PostNL alleen per email verstuurd. In de email die je ontvangt staat dat er een pakket is verzonden door 12Hxpress dit is onze distributie partner.

De tweede bezorgpoging waar en wanneer het jou uitkomt

Ben je niet thuis als PostNL het pakket bezorgd? Dan proberen zij het standaard te bezorgen bij je directe buren. Lukt ook dit niet? Dan laat de bezorger een bericht voor je achter. Hierop vindt u een ‘niet-thuis-code’: met deze code kun je dezelfde dag tot 22.00 uur aangeven waar u uw pakket de tweede keer wilt laten bezorgen. Dat doe je hier op de website van PostNL.

Je hebt de keuze uit één van de volgende opties:

  • Bezorging op een andere dag (tot 6 dagen vooruit te plannen).
  • Op dinsdag- of donderdagavond bij je thuis* tussen 18.00 en 21.30 uur (1,95 euro).
  • Bij één van de 2.600 PostNL locaties door heel Nederland. Je haalt jouw zending vanaf 15.00 uur de volgende dag op.
  • Bij één van de 400 geselecteerde PostNL locaties waar je het pakket vanaf 8.30 uur de volgende dag ophaalt (1,95 euro).
  • Op een ander adres* binnen Nederland, bijvoorbeeld bij familie, vrienden of uw werk. Ook hier kun je tot 6 dagen vooruit plannen is (1,95 euro).
  • In de Pakketautomaat op een aantal grote NS-stations en Schiphol Plaza.

*Uitgezonderd enkele postcodegebieden. Je betaalt gemakkelijk en snel met micro-incasso: koppel eenmalig jouw mobiele telefoonnummer aan je rekeningnummer, en je voldoet het bedrag voortaan met één simpele klik. Meer hier over op de website van PostNL.

Niet thuis bij een tweede bezorgpoging?

Lukt het niet om jouw pakket af te leveren bij de tweede bezorgpoging? En je hebt de bezorging van te voren niet gewijzigd? Dan kun je de zending ophalen bij een Postkantoor bij jouw in de buurt. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor je heeft achtergelaten.

Je hebt drie weken om jouw pakket op te halen. Vergeet niet een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer je het pakket ophaalt.

Track & Trace informatie niet te volgen, wat nu?

De Track & Trace informatie van een pakket is te volgen als onze bezorg partner het pakket heeft gesorteerd in hun sorteercentrum. Helaas kan het wel eens voorkomen dat een pakket wat te laat gesorteerd wordt en hierdoor een pakket pas een dag later te volgen is.

Mocht je pakket niet te volgen zijn op de dag van bezorging dan adviseren wij, als dit mogelijk is, om het de volgende dag nogmaals te proberen. Komt er dan nog geen informatie over je pakket naar voren neem dan contact op met onze bezorg partner. Zij helpen u graag verder.

PostNL
0900 0990 (45 ct/per gesprek) Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.30 tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 16.00 uur.

Ik wil een bestelling retour sturen, hoe doe ik dat?

Indien je een bestelling retour wilt sturen dan kan dat. Vul dan het retour formulier volledig in en stuur het pakket terug. De kosten voor het verzenden (van jou naar Yourdog) zijn voor eigen rekening.

Welke verzendkosten worden er gehanteerd?

Bestellingen vanaf € 19,- worden gratis bezorgd in Nederland en België. Voor bestellingen onder de € 19,- brengen wij € 4,95 verzendkosten in rekening.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen, wat nu?

Het kan in een enkel geval gebeuren dat je bestelde artikel is beschadigd tijdens het transport of dat je een defect artikel ontvangt. Als dit het geval is, kun je het beschadigde of defecte artikel retour sturen naar de Yourdog. Vermeld op het retourformulier deze oorzaak. Wij informeren u over de vervolg stappen.

Verkeerd artikel ontvangen, wat moet ik doen?

Wanneer je een ander artikel hebt ontvangen dan je hebt besteld, kun je dit retour sturen naar de Yourdog. Vul op het retourformulier in dat je een verkeerd artikel hebt ontvangen. Er worden dan geen retourkosten ingehouden en je krijgt de verzendkosten (van Yourdog naar jou) en het aankoopbedrag teruggestort op je rekening.

Artikel ontbreekt in je bestelling, wat nu?

Artikelen die u gratis bij u bestelling krijgt of grotere bestellingen kunnen in aparte pakketten worden verzonden. Bekijk goed alle Track&Trace e-mails die je ontvangt.

Helaas kan soms zijn dat een artikel dat je hebt besteld toch niet meer leverbaar blijkt te zijn. Als dit het geval is, wordt de bestelling gepauzeerd tot dat het artikel weer leverbaar is. Dit duurt maximaal 4 dagen. Over deze na-levering ontvang je losse Track&Trace informatie.

Mijn Yourdog email en wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?

Wanneer je het e-mailadres en het wachtwoord bent vergeten van je account dan kun je het volgende doen. Zoek de factuur van je meest recente bestelling op. Op deze factuur staat onder je adres een e-mailadres. Dit is het laatste bij ons bekende e-mailadres voor je account.

Ga naar het wachtwoord reset formulier : http://yourdog.nl/mijn-account/lost-password/ en vul daar het e-mailadres in dat op de factuur staat. Je ontvangt dan een wachtwoord reset link die je kunt gebruiken om het bestaande account wachtwoord aan te passen. Vervolgens kun je met het e-mailadres en wachtwoord inloggen.

Geen account aangemaakt

Het kan zijn dat je tijdens je vorige bestelling geen account hebt aangemaakt. Dit kun je dan tijdens je volgende bestelling doen.