Yourdog productvragen

Waarom kruiden, wortels en bloemen?

 

Yourdog bevat, naast vlees, ook kruiden, wortels, bloemen, planten en wieren. Nu kun je je afvragen, waarom wordt dit toegevoegd? In deze ‘vraag en antwoord’ geven wij hier graag een korte toelichting op.

Het gebruik van kruiden, wortels, bloemen, planten en wieren gebeurt eigenlijk al duizenden jaren. De voorouders van de hond zoals wij hem nu kennen, waren wilde dieren die overleefden van datgene wat in de omgeving te vinden of vangen was. Dit was altijd een gevarieerd menu, bestaande uit onder andere prooidieren zoals planteneters. Deze werden veelal met huid en haar opgegeten, dus ook de volledige inhoud van de maag en darmen.

In de darmen van deze planteneters waren vaak diverse grassen, bloemen, wortels, planten en kruiden te vinden. Doordat de wilde hond de prooi met huid en haar opat, kregen zij dit dus ook weer binnen.

Jarenlang zijn de effecten van kruiden, wortels, bloemen en planten onderzocht, dit wordt ook wel fytotherapie genoemd. Ieder ingrediënt in Yourdog hondenvoer wordt met zorg geselecteerd om de positieve eigenschappen. Afhankelijk van de grootte van de hond, het ras of de rasgroep worden ingrediënten extra onder de aandacht gebracht.

Diverse rasspecifieke klachten kunnen worden verminderd door het gebruik van kruiden, wortels, bloemen en planten. Een overzicht van alle ingrediënten vind je in het document ‘Van Alfalfa tot Zeewier’.

 

Hoe kan ik het beste overstappen op Yourdog?

 

overstappen-hondenvoer

Overstappen op Yourdog verloopt doorgaans heel soepel. Je kunt dit op verschillende manieren doen. Zo kun je ervoor kiezen om  ‘cold-turkey’ over te stappen, je voert dan op dag 1 het oude voer en op dag 2 stap je direct over op Yourdog.
Een tweede manier is met één vleesdag. Dag 1 krijgt de hond dan nog de oude brok, dag 2 voer je uitsluitend vers vlees (BARF of KVV). Op dag 3 krijgt de hond dan voor het eerst Yourdog.

De meest gekozen optie om over te stappen is door het in fases te doen. Je kunt daarvoor de volgende stappen hanteren:

Stap 1: 25% Yourdog en 75% van het oude hondenvoer. De hond kan hier gedurende twee dagen aan wennen. Daarna kun je het oude hondenvoer verder langzaam afbouwen.

Stap 2: 50% Yourdog en 50% van het oude hondenvoer. Het is belangrijk dat je de hond ook hier weer twee of drie dagen aan laat wennen.

Stap 3: 75% Yourdog en 25% van het oude hondenvoer. De hond is nu bijna helemaal over op Yourdog. De hond kan nu twee dagen wenen aan deze combinatie en dan kan er door worden gegaan met de laatste stap.

Stap 4: 100% Yourdog 0% van het oude hondenvoer. Nu is de hond volledig over op Yourdog. Het overstappen vraagt meestal dus wat tijd.

Zorg ervoor dat er altijd nog voldoende voer in huis is om een soepele overstap te realiseren.

Overstaptips:

Er is nog een aantal tips bij het overstappen naar ander hondenvoer:

  • let goed op het gedrag van de hond, merk je dat de hond anders reageert? Neem dan even contact met ons op.
  • let op de vacht van de hond, gaat de vacht bijvoorbeeld meer glanzen?
  • let op de ontlasting. Wanneer de hond na een aantal weken nog steeds geen goede ontlasting heeft, neem dan even contact met ons op.

 

Bestel-, bezorg-, betaal- en retourvragen

Bezorging, hoe werkt dat?

 

Als je op werkdagen (maandag – vrijdag) vóór 23:59 bestelt, dan wordt het pakket de volgende dag aangeboden op het adres van jouw keuze. Jouw pakket zal worden bezorgd door onze bezorgpartner PostNL. Er wordt alleen in Nederland, Duitsland en België bezorgd. Op de Waddeneilanden gelden geen afwijkende bezorgkosten. Wel kan het zijn dat het pakket langer onderweg is.

Bestellingen geplaatst op vrijdag na 23:59 uur, zaterdag en zondag vóór 21:00 uur worden maandag bezorgd.

PostNL bezorging

De track & trace-gegevens van PostNL worden per e-mail naar je verstuurd. In de e-mail vind je een link naar de pagina waar je jouw pakket kunt volgen.

Niet thuis bij een tweede bezorgpoging?

Is jouw pakket al een keer aangeboden en blijk je het ook de tweede keer niet aan te kunnen nemen? Dan kun je de zending ophalen bij een PostNL-punt bij jou in de buurt. Het adres staat op het bericht dat de bezorger voor je heeft achtergelaten.

Je hebt drie weken de tijd om jouw pakket op te halen. Vergeet niet om een geldig legitimatiebewijs mee te nemen wanneer je het pakket ophaalt.

 

Track & trace-informatie niet te volgen, wat nu?

 

De track&trace-informatie van een pakket is te volgen als onze bezorgpartner het pakket heeft gesorteerd in hun sorteercentrum. Helaas kan het wel eens voorkomen dat een pakket wat later gesorteerd wordt en hierdoor een pakket pas een dag later te volgen is.

Mocht je pakket niet te volgen zijn op de dag van bezorging dan adviseren wij, als dit mogelijk is, om het de volgende dag nogmaals te proberen. Komt er dan nog geen informatie over jouw pakket naar voren neem dan contact op met onze bezorgpartner. Zij helpen u graag verder.

PostNL
0900-0990 (lokaal tarief)
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 20:00 uur en op zaterdag van 09:00 tot 16:00 uur.

 

Ik wil een bestelling retour sturen, hoe doe ik dat?

 

Indien je een bestelling retour wilt sturen dan is dat uiteraard mogelijk. Neem hiervoor even contact op met onze klantenservice via blaf@yourdog.nl. Onze klantenservicemedewerker voorziet je dan van een retourbon.
De kosten voor het retourzenden zijn voor eigen rekening.

 

Welke verzendkosten worden er gehanteerd?

 

Bestellingen vanaf € 19,- worden gratis bezorgd in Nederland en België. Voor bestellingen onder de € 19,- brengen wij € 4,95 verzendkosten in rekening.

 

Ik heb een beschadigd/verkeerd artikel ontvangen, wat nu?

 

Soms komt het voor dat het artikel beschadigd aankomt of dat je een verkeerd artikel van ons ontvangt. Als dit het geval is, neem dan contact op met onze klantenservice via blaf@yourdog.nl. Onze klantenservicemedewerkers zorgen ervoor dat je zo snel mogelijk een goed product ontvangt.

 

Artikel ontbreekt in je bestelling, wat nu?

 

Artikelen die je gratis bij je bestelling krijgt of grote bestellingen kunnen uit meerdere pakketten bestaan. In dit geval zul je ook altijd meerdere track & trace-links van ons ontvangen.

Helaas kan soms zijn dat een artikel dat je besteld hebt toch niet meer leverbaar blijkt te zijn. Als dit het geval is, wordt de bestelling gepauzeerd tot dat het artikel weer leverbaar is. Dit duurt maximaal 4 dagen. Voor deze nalevering ontvang je een aparte track & trace-email.

 

Mijn Yourdog email en wachtwoord vergeten, wat kan ik doen?

 

Wanneer je het e-mailadres en/of wachtwoord van jouw Yourdog-account vergeten bent, kun je het volgende doen. Op de factuur van de meest recente bestelling die je bij ons geplaatst hebt, staat een e-mailadres. Dit is het bij ons bekende e-mailadres voor jouw account.

Klik op de volgende link om het wachtwoord te resetten: http://yourdog.nl/mijn-account/lost-password/
Vul daar het e-mailadres in dat je op de factuur gevonden hebt. Je ontvangt op dat e-mailadres een link om jouw wachtwoord te resetten. Vervolgens kun je met het e-mailadres en wachtwoord inloggen.

Geen account aangemaakt

Het kan zijn dat je tijdens je vorige bestelling geen account hebt aangemaakt. Dit kun je dan tijdens je volgende bestelling doen.
Een account aanmaken is alleen mogelijk op het moment dat je een bestelling plaatst.